Friday, June 3, 2011

::Peluang Perniagaan::

Tak kisah lah baik lelaki atau perempuan.
Kalau boleh nak je bekerja dirumah.
Tak payah isi minyak. 
Tak payah bayar tol.
Tak payah keluar duit makan sebab kat rumah nak makan pun boleh masak sendiri.

Dah tu tak de nak pening kepala tentang keselamatan anak kat rumah.

Tapi sanggup ke kita ambil risiko?


Di dalam perniagaan, risiko tu memang ada.
Tapi, untuk mengurangkan atau mengatasi risiko itu, kita perlu ada strategi dalam perniagaan.



Ada 3 kunci kejayaan dlm perniagaan: 

Yang PERTAMA:

Perlu ada GOOD PRODUCT yang tiada tandingan/ competitor



Yup. Saya ada Tupperware.
Tupperware ada di serata dunia dan dikenali umum.
Nama Tupperware ini disebut hari-hari.
Even, bekas tapau makanan biasa pun orang panggil Tupperware.


Qualitynya memang tiada tandingan.
Bentuk fizikal Tupperware ini ada di'duplicate' oleh jenama C
tapi tiada kualiti. 
Dan juga tiada jaminan.


Dari situ, dah rugi sangat kalau tak menggunakan Tupperware.
Testimonial?

Boleh surf dalam Google.


Yang KEDUA:-  
Perlu ada LEADER/MENTOR yg dah berjaya yg berkongsi ilmu

 Presidential Directors Andrea dan Julie

 Executive Director Norlia


 Director Salleh

 Mereka ni semua memang supportive.
Kalau ada masalah saya sering mendapat khidmat nasihat daripada mereka.


Semua memang membantu.
Segala ilmu mereka memang saya hargai.
Saya berharap yang saya pun akan mengikuti jejak langkah mereka
yang sentiasa bersama-sama dengan team yang lain.
Susah dan senang.
 
Dan yang KETIGA dan PALING PENTING, 
perlu ada STRATEGI & SISTEM  PEMASARAN
    FACEBOOK dan BLOG

    Bagi team saya, saya lebih menggalakkan penggunaan internet.
    Mudah dan global digunakan umum.

    Melalui bisnes Internet, pelanggan akan mencari kita dan insyalah lebih mudah berkembang dengan cepat.

    Ingat ye, sehari dalam Malaysia, berjuta-juta orang masuk Internet dan kini sudah jadi trend orang beli secara online.
    (Statistik: populasi penduduk pada 2010 : 26.12 juta orang
    pengguna internet pada 2010: 16.9 juta orang)



    Alhamdulilah.

    Bagi mereka yang ingin berniaga tanpa mengeluarkan modal yang banyak dan semestinya inginkan suau produk yang kekal dan berkualiti, 
    ANDA TELAH MENEMUINYA.

    Bersama Tupperware, anda pasti berjaya.
    Berusaha bersama-sama.

    Hubungi saya.
    0172066286

    1 comment:

     

    © Copyright Tupperwarewithlove - Designed by Krafty Palette