Monday, July 11, 2011

::Tupperware eratkan hubungan kekeluargaan...percaya tak?::

Pernahkan dengar 
"kejayaan seorang insan itu bermula dari rumah"

atau

"untuk berjaya perlu ada restu dan doa dari keluarga"

Anda setuju tak dengan ayat di atas?

Saya teramat SETUJU

Kenapa?


Sebab memang ada buktinya
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Iffa

Dah jadi AED
Dah dapat kereta.
Insyaallah,
kedai akan menyusul.

Dan kesannya...
Pendapatan semakin bertambah.


Mengikut jejak emaknya.
Bak kata pepatah
" Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi"



Ini lah maknya.
Kak Lia.


Actually, ramai anak Kak Lia bergiat dalam Tupperware ni.
Cuma Iffa yang paling tinggi.
Yang lain pun tinggi gak.

Menantu pun dah jadi Director.


Lagi satu contoh.
*
*
*
*
*
*
*
Lawrence, Julie dan Andrea
Keluarga Tupperware.
Ahli keluarga semuanya bergiat dalam bisnes Tupperware.

Julie ni mak, anaknya Andrea.
Lawrence ni menantu contoh.
Hehehehe.

Sekarang, dah ada stokis sendiri.
Dan memegang ranking paling tinggi dalam bisnes Tupperware
iaitu Presidential Director.

Saya pun menanam cita-cita yang tinggi.

Nak juga membawa keluarga dalam bidang Tupperware ini.
Kini, keluarga saya dah jadi ahli Tupperware.


Dan juga keluarga suami saya.
Mak mertua dan kakak ipar saya pun ahli Tupperware.


Kalau saya katakan Tupperware ini eratkan hubungan kekeluargaan

Anda sokong tak?

Point yang PERTAMA:

Tupperware secara tak langsung menjalinkan kemesraan antara ibu dan anak, adik-beradik, ipar - duai, kawan karib dan mereka yang berada di sekeliling kita.

Contoh-contoh yang saya berikan tadi memang rapat sekali.
Mereka sering berkongsi idea.
Macam Lawrence, Julie dan Andrea.
Mereka ada kelebihan masing-masing.
Saling menyokong punca mereka berjaya.
Lebih berkomunikasi, lebih bertoleransi.

Setakat berbalah pendapat tu memang biasa.
Saya adik-beradik pun kerap bergaduh manja.

Hubungan mak mertua, kakak ipar saya pun rapat.

Point KEDUA:

Selalunya perniagaan Tupperware ni memerlukan kita berada dengan masyarakat.Contohnya party tupperware.
kalau suami kita seorang yang jeleous, boleh ikut serta.
Anak-anak pun boleh join party.
Secara tak langsung, suami akan belajar dan terima hakikat yang kita sedang bekerja dan secara tak langsung akan sokong dan berada di samping kita.

Saya suka suami saya ikut serta.
Saya perlukan sokongan beliau.

Anak-anak pun berada di depan mata.
Tak seperti bisnes lain.
Tak suka gangguan kanak-kanak atau orang luar.

Point KETIGA:
Bila kita bekerja dengan famili sendiri,
tak semestinya tak boleh ditegur.

TEGURAN mereka amat bermakna.
Mereka lebih ikhlas dan tanda mereka sayang pada kita.

Dari kita dengar dari orang lain, baik kita dengar kata famili sendiri.
Betul tak?


Point KEEMPAT:

dan yang TERAKHIR ;-p

Tupperware selalu adakan lawatan untuk mereka yang aktif dalam Tupperware ni.

Dan bagi ahli keluarga yang aktif dah tentunya boleh bercuti bersama-sama.

Kan boleh eratkan perhubungan.

Mana yang husband and wife tu,
alih-alih ada tanda 'kasih sayang' tu lepas balik bercuti.

;-p

Assalamualaikum.

Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment

 

© Copyright Tupperwarewithlove - Designed by Krafty Palette