Thursday, August 2, 2012

|Senarai IMPIAN saya|


Kata pakar motivasi...tak salah kalau kita berangan ataupun bermimpi inginkan sesuatu...
kerana bila kita ada angan-angan, impian, cita-cita, mahupun matlamat...
ia membuaatkan kita lebih bersemangat untuk merubah hidup untuk mencapai matlamat dan impian tersebut...
so kita boleh cuba
dengan buat seperti di bawah.

Tulis dan gambarkan apa sahaja yang kita impikan
Saya tak inginkan kereta yang mahal.
Cukuplah dapat kereta HONDA daripada Tupperware.
Sebelum ini ramai consultant Tupperware yang dapat menyudahkan cabaran Tupperware untuk mendapatkan kereta TOYOTA secara percuma.

Dan salah seorangnya, Kak Lia ED Tupperware
dan anaknya

Iffa, AED Tupperware.
Lepas ni abang Salleh pulak.

Saya inginkan rumah yang selesa.
Dah dapat pun.
Alhamdullillah.
Dapat besarkan anak-anak di area ini yang saya rasakan sesuai di diami oleh keluarga,


Sebagai umat Islam dah tentunya kita berimpian nak ke sini kan?
Saya pun tak lari dari mengimpikan melawat dan mengerjakan ibadat di tanah suci Mekah.
Saya nak mengerjakan Umrah dan seterusnya Haji.

Dengan plan atau rancangan yang baik dah tentu kita ada selitkan hasrat nak bercuti dengan keluarga.
Tak pun honeymoon dengan suami.
Saya pernah berjalan ke Singapore, Vietnam.
Insya'allah dengan izinNya
bila join Tupperware ni ada jugak lah kaki ni berjalan mengikuti rombongannya secara percuma.
Cik abang pun boleh bawa.
Janji focus dalam bisnes ni.


Dengan pendapatan tambahan yang saya perolehi daripada Tupperware.
dah tentunya saya dapat membuat sedikit simpanan untuk masa hadapan.
Di masa yang sama kita dapat memberi lebih wang saku kepada ibu bapa kita sebagai saguhati.


Dengan simpanan tersebut, saya suami isteri dapat merancang perjalanan pendidikan anak-anak kami.
Kita inginkan yang terbaik untuk mereka bukan.
Macam yang ibu bapa kita lakukan terbaik untuk kita dahulu.

Tuliskan dan gambarkan kesemua impian anda
saya pun dah senaraikan semua dekat 100 jugak la
yang kat atas ni cuma sebahagian sahaja
impian dan matlamat saya untuk


diri sendiri
anak
suami
mak abah
mak ayah mertua
adik-adik
saudara mara
saudara seagama
seluruh umat muslimin dan muslimat


Cuba anda tulis dan gambarkan semua impian anda
rasakan auranya
anda akan lebih bersemangat untuk mencapainya
dan seterusnya berusaha untuk mencapai impian tersebut


bumi Allah swt sangat luas
peluang terbuka luas
tiada sebarang alasan lagi


USAHA + DOA + TAWAKAL


GOOD LUCK















No comments:

Post a Comment

 

© Copyright Tupperwarewithlove - Designed by Krafty Palette