Sunday, August 14, 2011

::Q and A::


 Sepanjang penglibatan saya di dalam Tupperware ini, banyak soalan ditanya oleh mereka yang ingin tahu mengenai bisnes ini. 

Ini adalah sebahagian soalan yang ditanya:

Soalan : Assalamualaikum. Saya nak tanya berapa modal untuk join bisnes ni?
Jawapan : Untuk menjadi ahli, registration fee hanya RM60.00. Modal tidak perlu. Sebab selalunya ada akan membeli apa yang diorder oleh pelanggan yang dipilih melalui katalog. Sewaktu mendaftar, pembelian peribadi (personal sales) RM150.00. Sama ada barangan tersebut diguna sendiri atau boleh dijual semula.

Soalan 2 : Dalam bisnes ni,I wajib jual barangan Tupperware?
Jawapan : Terpulang kepada anda. Setengah orang menjadi ahli sebab nak membeli barangan Tupperware pada harga AHLI. Dari situ mereka dah banyak JIMAT. Setengah orang menjadikan Tupperware ini sebagai punca pendapatan mereka sama ada sepenuh masa atau separuh masa. Cara nak jual pun tak susah. Ramai dah tahu tentang Tupperware. Hanya guna katalog, dan ditambah dengan sedkit penerangan mengenai Tupperware, Insyaallah. Anda boleh berjaya.

Soalan 3 : Susah ke nak jual produk ni?
Jawapan: Sangat senang. Kami akan mengajar anda macam mana nak menjual produk ini dengan senang dan mudah. Tak perlu sebarang presentation berjela-jela ketika menerangkan Tupperware pada pelanggan.Teramat-amat senang. Dulu, saya pun ingat susah. Tapi sebenarnya sangat SENANG.

Soalan 4: Saya tak tahu mcm mana nak cari orang?
Jawapan:Kami akan ajar anda. Kami akan ajar anda bagaimana nak berkomunikasi, yakin ketika berjumpa orang, dan lain-lain lagi. Dan selalunya orang yang akan mencari kita. Lebih-lebih lagi bila katalog baru keluar. ;-p

Soalan 5 : Kalau saya nak duduk goyang kaki jer boleh?
Jawapan: Bisnes ini bukan skim piramid. Semua perlu bekerja. Baik uplines mahupun downlines. Anda tidak berusaha, anda sendiri yang rugi.Senang cerita, mereka yang rajin akan mendapat kesenangan, orang yang malas dan nak goyang kaki sendiri mendapat kerugian.

Soalan 6: Saya tak pernah buat business sepanjang hidup saya dan ini pertama kali saya nak jin bisnes, bagaimana ye?
Jawapan: Jangan bimbang, kami akan membantu anda. Sentiasa rujuk kepada uplines akan memastikan kita selalu mendapat knowledge bagaimana nak berjaya dalam bisnes ini.:-) . Di mana ada KEMAHUAN,di situ ada JALAN untuk kita. Yang penting jgn MALAS!

No comments:

Post a Comment

 

© Copyright Tupperwarewithlove - Designed by Krafty Palette